Íme az 5 legjobb étrend-kiegészítő a “ködös agy” ellen!

Ködös agy ellen étrend-kiegészítőkkel!

Kellemetlen és sokunk számára jól ismert jelenség lehet a „ködös agy”.

Ilyenkor nem csak kis dolgokra nem emlékszünk, hanem úgy érezzük, mintha agyunk az elmúlt heteket egy paraván mögött töltötte volna. A „ködös-agy”, bár önmagában nem egészségügyi állapot, olyan tünetek csoportjára utal, mint a memória- és koncentrációs zavarok, az információfeldolgozás nehézségei, a fáradtság és a szétszórt gondolatok.

Általában bizonyos betegségekben szenvedő embereket érint. Beleértve a test szerte jelentkező fájdalmat, vagyis a fibromialgiát, a Hashimoto-pajzsmirigy-gyulladást, a krónikus fáradtság szindrómát, a depressziót, az autizmus spektrumzavarát, a cöliákiát és a neuropszichiátriai rendellenességeket.

Számos tényező, köztük a tápanyaghiány is hozzájárulhat a „ködös agy” tüneteihez.

Ha az „agyi ködöt” a vitaminok, ásványi anyagok és egyéb tápanyagok alacsony vagy hiányos szintje okozza, akkor hasznos lehet az étrend-kiegészítők használata.

Ez a cikk 5 bizonyítékokon alapuló kiegészítőt tartalmaz, amelyek segíthetnek a „ködös-agy” esetén.

1, D -vitamin

A D-vitamin zsírban oldódó tápanyag, amely szükséges többek között az immunrendszer működéséhez és az agy egészségéhez.

Az alacsony D-vitamin szint negatívan befolyásolhatja a kognitív egészséget és hozzájárulhat az „agyi köd” tüneteihez.

A depresszióban szenvedő emberek gyakran tapasztalnak koncentrációs zavarokat és memóriaproblémákat.

A D-vitamin hiánya fokozza a depressziós tünetek kialakulásának kockázatát. A kutatások azt sugallják, hogy a D-vitamin-kiegészítők javíthatják a depressziós tüneteket, beleértve az „agyi ködöt” is.

Más tanulmányok azt mutatják, hogy a D-vitamin bizonyos embereknél javíthatja az általános mentális egészséget. Beleértve a hangulatot, a negatív gondolatokat, valamint a szorongás és depresszió tüneteit egyaránt.

2, Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak jól ismertek lenyűgöző egészségügyi hatásaikról. A koncentrált omega-3-kiegészítők szedése javíthatja az agy egészségét, és a „ködös agy” bizonyos tüneteit, beleértve a koncentrációt és a memóriát is.

Tanulmányok azt mutatják, hogy az omega-3 zsírsavak, az EPA és a DHA támogathatja az agy egészségét, beleértve a memóriát, a figyelmet és a hangulatot.

Egy 176 alacsony omega-3 bevitelű felnőtt bevonásával végzett vizsgálat megállapította, hogy napi 1,16 gramm DHA 6 hónapon át történő fogyasztása a rövid és hosszú távú memória javulásához vezethet.

Az omega-3 kiegészítők javíthatják a depressziós tüneteket és a hangulatot is, ami segíthet csökkenteni az „agyi köd” tüneteit.

3, Magnézium a “ködös agy” ellen

A magnézium alapvető ásványi anyag, amely olyan élelmiszerekben koncentrálódik, mint a bab, a magok és a spenót. Szükséges számos alapvető testfunkcióhoz, például az energiatermeléshez, az idegműködéshez és a vérnyomás szabályozásához.

Sok ember nem jut elegendő magnéziumhoz az étrendjéből, ami negatívan befolyásolhatja az agy egészségét, és koncentrációs nehézségekhez vezethet.

Az alacsony magnéziumszint gyakori azoknál, akik stresszesek. A stressz memóriazavarokat, gyenge koncentrációt és szorongásos tüneteket okozhat.

Ezért az optimális magnéziumszint fenntartása segíthet csökkenteni a stresszre való hajlamot, és ezáltal javítani a stresszhez kapcsolódó kognitív károsodást és a „ködös agy” tüneteit.

Ezenkívül egyes tanulmányok a nem optimális magnéziumszintet a csökkent kognitív funkcióval és reakcióidővel, valamint a kognitív károsodás fokozott kockázatával kötötték össze.

Egyes kutatások azt sugallják, hogy a magnézium-kiegészítők segíthetnek a szorongás és a depresszió tüneteinek kezelésében is. Így javíthatják az „agyi köd” tüneteit, amelyek ezekkel a közös mentális egészségi állapotokkal kapcsolatosak.

4, C-vitamin

A C-vitamin jól ismert az immunrendszerben betöltött szerepéről, de ez a tápanyag számos más fontos funkciót is támogat a szervezetben, beleértve az agy egészségét is.

Egy tanulmány során 80 egészséges felnőttet vizsgáltak. Megállapította, hogy a megfelelő C-vitamin szinttel rendelkezők szignifikánsan jobban teljesítettek a memóriát, a figyelmet, a reakcióidőt és a fókuszt értékelő tesztekben, mint azok, akik alacsony C-vitamin-szinttel rendelkeznek.

Az alacsony C-vitamin-szint negatívan befolyásolhatja a hangulatot is, a C-vitamin-hiány pedig depresszióhoz és kognitív károsodáshoz vezethet.

Egy 139 fiatal férfit vizsgáló tanulmány megállapította, hogy a magasabb C-vitamin-szint összefüggésben van a hangulat javulásával, valamint a depresszió és a zavartság csökkenésével.

Ráadásul egy friss tanulmány azt sugallja, hogy a C-vitamin-kiegészítés javíthatja a depresszióban szenvedők hangulatát. Így javíthatja a kognitív teljesítményt, és ezáltal csökkentheti a depresszióval összefüggő „agyi ködöt”.

5, B komplex a „ködös agy” ellen

Tanulmányok azt mutatják, hogy bizonyos B-vitaminok alacsony vagy hiányos szintje olyan tünetekhez vezethet, mint a memóriaproblémák, a koncentrációs nehézségek stb.

Azoknál az embereknél, akiknél alacsony a B-vitamin szintje, a kiegészítők segíthetnek csökkenteni ezeket a tüneteket.

Például egy 202 kognitív károsodásban szenvedő és alacsony B12-szinttel rendelkező személyen végzett vizsgálat megállapította, hogy a B12-kiegészítés a résztvevők 84 százalékánál javította az észlelést. Ezen kívül javította a memória- és figyelemvizsgálati pontszámokat a résztvevők 78 százalékánál.

Más B -vitaminok, köztük a B6 -vitamin és a folsav alacsony szintje is súlyosbíthatja az „agyi köd” tüneteit, beleértve a koncentrációs és memóriazavarokat egyaránt.

Ezért a magas minőségű B komplex kiegészítők szedése segíthet csökkenteni a „ködös agy” tüneteinek kockázatát.

Forrás: www.healthline.com

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top