B-vitamin sárga vizelet

“Ha szedem a B-vitaminokat, a vizeletem világossárgává válik. Mi a baj?

Nincs baj. A B2-vitamin (riboflavin) természetes állapotában sárga, és a nagyobb mennyiségben szedve a vitamin bejut a vizeletbe is, megváltoztatva annak színét. Mivel egy jobb b-vitamin tablettában annyi van mint 25 szelet csirkemellben, előfordul, hogy sárgává festi a bevételt követő első vagy második vizeletet.

A flavinok mint gyógyhatású növényi vegyületek nevüket onnan kapták, hogy színük jellemzően sárga. A szó eredete a flavus szóra vezethető vissza, latinul sárga. Inkább akkor kell gyanakodni, ha egy b-vitamin tabletta vagy kapszula fogyasztását követően nem lesz a vizelet sárgább. Ebben az esetben általában nincs elegendő értékes hatóanyag a tablettában.

Aggódni nem kell miatta. Ártalmatlan, de felettébb hasznos tápanyagról van szó.

2 Replies to “B-vitamin sárga vizelet”

  1. Szűcs Ilona szerint:

    Gyakori vizelési ingerre melyik vitamin javasolt?

    1. Naturhírek szerint:

      Kedves Ilona!
      Egyedül a d-vitamin hiányáról igazolták tanulmányok, hogy a hiánya fokozott vizeletürítéssel jár. Tehát az elegendő D-vitamin bevitel védelmet jelenthet. Más összefüggésről én a gyakori vizelési inger és vitamin kapcsán nem olvastam.
      Viszont ami okozhat ilyet és éremes megfontolni amennyiben használja valaki az alkohol, a tea, a kávé és a mesterséges édesítőszerek (aceszulfam K, aszpartam, nátrium-szacharinát)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

scroll to top