A gyulladások csökkenthetők! Íme 7 természetes módszer, ami segíthet!

A gyulladások csökkenthetők! Íme 7 természetes módszer, ami segíthet!

A gyulladások a szervezet válaszai az irritációkra, fertőzésekre és sérülésekre.

A gyulladások rövid távon védik a szervezetet, a krónikus gyulladások azonban hosszú távú fájdalomhoz és károsodáshoz vezethetnek, például ízületi gyulladáshoz.

A gyulladáscsökkentő gyógyszerek segítenek a fájdalom és a krónikus gyulladás leküzdésében. Ezek a gyógyszerek azonban nem mindenki számára biztonságosak, és a hosszan tartó használatuk komoly szövődményekhez és mellékhatásokhoz vezethetnek.

Egyes természetes kiegészítők segíthetnek a gyulladás leküzdésében, bár nem minden kiegészítő működik minden típusú gyulladás esetén.

Ebben a cikkben a leghatékonyabb gyulladáscsökkentő étrend-kiegészítőket ismertetjük, amelyeket érdemes kipróbálnod, a gyulladások kialakulásának okától függően.

1, Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak, amelyek bőségesen megtalálhatók a zsíros halakban, például a tőkehalban, a legerősebb gyulladáscsökkentő kiegészítők közé tartoznak.

Ezek a kiegészítők segíthetnek a gyulladások elleni küzdelemben, beleértve az érgyulladást is. Az érgyulladás a szívbetegség és a szívinfarktus jelentős kockázati tényezője.

Egy 250, degeneratív porckorong betegség miatti fájdalomtól szenvedő személy bevonásával végzett vizsgálatban a résztvevők 59%-a képes volt halolajjal helyettesíteni a nem szteroid gyulladásgátló szereket.

A megfelelő adagolás a kiegészítő hatásától függően változik. Egyes termékek tabletták formájában kaphatók, míg más gyártók olajként értékesítik az omega-3-at. E termékek használatakor mindig kövesd a csomagoláson található utasításokat.

2, A kurkumin hatásos a gyulladások ellen

A kurkumin a kurkuma hatóanyaga, ami a gyömbérfélék családjába tartozó növény. Állatkísérletek kimutatták, hogy segíthet csökkenteni a gyulladást, felgyorsítja a sebgyógyulást és még a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Egy 2011-es tanulmány azt is megállapította, hogy a kurkumin segíthet csökkenteni az elhízással összefüggő anyagcsere-betegségekből származó gyulladást. A kurkumin számos gyulladásos folyamatot megváltoztatott, csökkentve az inzulinrezisztenciát, a hiperglikémiát és a hiperlipidémiát, ami a zsírok rendellenesen magas szintje a vérben.

A kurkumin tipikus adagja 400-600 milligramm naponta háromszor.

3, S-adenozil-metionin

Az S-adenozil-metionin (SAM-e) egy olyan anyag, amelyet a szervezet természetesen állít elő. Fontos szerepet játszik a gének epigenetikai szabályozásában.

Az epigenetikai tényezők befolyásolják a génkifejeződést és a viselkedést, egyes géneket be- vagy kikapcsolnak, mások hatását pedig megváltoztatják.

Az orvosok néhány esetben a SAM-e-t javasolják a depresszió, az osteoarthritis és bizonyos májbetegségek tüneteinek kezelésére, mivel ezekben a gyulladások is szerepet játszhatnak.

Egy maroknyi klinikai vizsgálat azt sugallta, hogy a SAM-e segíthet enyhíteni a különböző típusú ízületi gyulladásokkal összefüggő fájdalmat és gyulladást.

4, Cink a gyulladások ellen

Egyes kutatások azt sugallják, hogy a cink erős gyulladáscsökkentő, ami támogathatja az immunrendszert és csökkentheti a gyulladás számos markerét.

Egy 2014-es tanulmány során a cink csökkentette a gyulladást és az oxidatív stresszt az idősebb felnőtteknél. Az oxidatív stressz gyulladást vált ki, és növelheti számos betegség, köztük a rák kialakulásának kockázatát.

A cink emellett 66 százalékkal csökkentette a fertőzések arányát.

A cink hiányban szenvedők nagyobb valószínűséggel szenvednek ízületi gyulladásban, ami összefüggésre utal a cinkhiány, a gyulladás és a fájdalom között.

5, Zöld tea

Az orvosok régóta gyanítják, hogy a zöld tea segíthet leküzdeni a gyulladásokat, mivel azokban a régiókban, ahol több zöld teát fogyasztanak az emberek, alacsonyabb a gyulladással összefüggő betegségek aránya.

A kutatások azt sugallják, hogy a zöld tea gátolhatja bizonyos gyulladást okozó vegyi anyagok termelését. Segíthet lassítani a porcvesztést is, csökkentve az ízületi gyulladás tüneteit.

A legtöbb orvos napi három-négy csésze zöld tea, vagy napi 300-400 mg zöld tea kivonat elfogyasztását javasolja.

A zöld tea koffeint tartalmaz, ezért nem biztonságos a koffeinre érzékenyek számára.

6, Kapszaicin

A kapszaicin az az összetevő, amely a csípős paprika erősségét adja. A P anyag, vagyis a kapszaicin kulcsfontosságú összetevője csökkentheti a szervezet fájdalomérző és -átadó képességét.

Egyes kutatások azt sugallják, hogy a kapszaicin segíthet az ideg- és izomfájdalmak enyhítésében egyaránt.

Számos gyártó kínál kapszaicin krémeket, amelyeket közvetlenül a fájdalmas területekre is felkenhetünk. A kapszaicin-kiegészítők is segíthetnek a gyulladások ellen.

A kapszaicin irritálhatja a bőrt és a szemet, ezért használat után elengedhetetlen az alapos kézmosás.

7, Macskakarom

A macskakarom különféle uncaria növényekből származhat, beleértve az Uncaria tomentosa-t és az Uncaria guianensis-t.

A kutatások azt sugallják, hogy a macskaköröm csökkentheti a gyulladás különböző formáit. Különösen hatékony a TNF-alfa gátlásában, amely egy gyulladásos vegyi anyag a szervezetben.

Fogyaszthatod teaként, de porként is biztonságosan fogyasztható kapszula formájában, napi 20-60 mg-os adagban.

Összegzés a gyulladások kezeléséről

A természetes gyulladáscsökkentők segíthetik a szervezetet a fájdalom és a gyulladás leküzdésében. Még a krónikus gyulladás néhány hosszú távú szövődményét is megelőzhetik, például a rákot.

Mielőtt új, akár természetes gyulladáscsökkentő kezelést próbálnál ki, fontos hogy fordulj orvoshoz. A természetes gyógymódok gyakran kölcsönhatásba léphetnek más gyógyszerekkel. Forrás: www.medicalnewstoday.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top