Cseresznye: Milyen pozitív egészségügyi hatásokkal jár a fogyasztása?

Cseresznye: Milyen pozitív egészségügyi hatásokkal jár a fogyasztása?

A nyári szezonban nagyon sokan szívesen fogyasztják a finom lédús cseresznyét. Ez az élénk vörös gyümölcs nagyszerű keveréke az édes és savanyú ízeknek, színe pedig tökéletes színvilágot ad a desszerteknek. A cseresznye nyersen is fogyasztható, de felhasználható különböző süteményekhez, tortákhoz vagy pitékhez egyaránt. Azt viszont nem sokan tudják, hogy ennek a finom gyümölcsnek számos olyan tulajdonsága van, amik jót tesznek az egészségnek. A cseresznye magas gyógyászati értékkel rendelkezik. Mivel antioxidánsokban gazdag, jó gyulladásgátló hatású, valamint a köszvény megelőzésében és kezelésében is segítséget nyújthat. Azon kevés gyümölcsök egyike a cseresznye, amik melatonint tartalmaznak.

Nézzük, milyen pozitív élettani hatásokkal járhat a cseresznye rendszeres fogyasztása!

1, Enyhíti az álmatlanságot

A cseresznye melatonin nevű hormont tartalmaz, ami megkönnyíti a jó és nyugodt alvást. A melatonin egy hormon, amit az agyi tobozmirigy termel. Szabályozza az alvási és éber ciklusokat és szabályozza a test belső óráját.

2, Megkönnyíti a fogyást

Ha fogyni szeretnél, érdemes hozzáadnod a cseresznyét is az étrendedhez. Ez a gyümölcs alacsony kalóriájú, ami azt jelenti, hogy egy csészényi belőle kevesebb, mint 100 kalória. Vitaminokban rendkívül gazdag, erősíti az anyagcserét, mérsékelt víztartalommal bír és segít a szervezet méregtelenítésében.

3, A cseresznye csökkenti a magas vérnyomást

Nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, ami elősegíti a felesleges nátrium eltávolítását a szervezetből és kiegyensúlyozza mind a kálium, mind a nátrium mennyiséget, ami automatikusan segíti a vérnyomás normál szintjének megtartását.

4, Megakadályozza a szív- és érrendszeri betegségeket

A cseresznye antioxidánsai, az úgy nevezett antocianinok csökkentik a rossz koleszterin szintjét, szabályozzák a vérnyomást és küzdenek a szabadgyökök ellen. Ezek mind hozzájárulnak a szívbetegségek és a stroke kialakulásának kockázatának csökkentéséhez.

5, Öregedés-gátló tulajdonságok

A cseresznye antioxidánsokban gazdag, így hatékonyan küzdhetünk vele a szabadgyökök ellen, emellett pedig egészségessé, fiatalabbá teszi a bőrt is. Segíthet eltávolítani a bőrről a napkárosodás okozta sötét foltokat. Pürésíts néhány cseresznyét és keverd össze egy csipetnyi kurkumával és egy teáskanál mézzel. Vidd fel ezt a masszát a bőrödre és hagyd fent 10-15 percig, majd egyszerűen öblítsd le.

6, Elősegíti a haj egészségét

A cseresznye tartalmaz B-vitamint és C-vitamint, amik segítenek megakadályozni a haj károsodását, töredezését és segítik a fejbőr hidratálását is. A C-vitamin természetes ragyogást kölcsönöz a bőrnek és a hajnak egyaránt.

7, Fenntartja a pH egyensúlyt

A cseresznye jellegzetesen lúgos. Ha növekszik a szervezet savassága, hasznos lehet a pH-szint kiegyensúlyozásában. Semlegesítheti és megakadályozhatja a gyomorproblémákat, mint például a savasság vagy a különböző emésztési zavarok.

8, A cseresznye igazi energia-gyümölcs

Úgy gondolják, hogy a cseresznye az egyik legenergiadúsabb gyümölcs. Segíthet a vérsejtek felépítésében és ezzel automatikusan megkönnyíti a keringést és növeli az energiaszintet. Forrás: https://food.ndtv.com/food-drinks/8-hidden-health-benefits-of-cherries-for-weight-loss-heart-health-good-sleep-1708408

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top