Lecitin – kolin

Tulajdonképpen a kolinról kellene beszélnünk mint tápanyagról, de a lecitin az az ételösszetevő, ami nyomra vezet bennünket, amikor a kolint keresünk. A lecitin minden élő sejtben jelen van. A legnagyobb koncentrációban az agy, a szív, a máj és a vesék sejtjeiben található meg. Az agyban a lecitin-kolin átalakul acetil-kolinná. Ez a vegyület közvetíti az üzeneteket egyik idegsejttől a másikig. Ingerület-átvivő anyagként ismeretes. Ezért tűnik úgy, hogy a lecitin hatással van a memóriára. Már napi egyetlen tojás lecitin tartalma látványosan javíthat az agy működésén.

Az egyik legbiztosabb jele a kognitív képességek romlásának a reakcióidő növekedése. Milyen gyorsan tud valaki döntést hozni egy krízisben vagy stressz hatása alatt.

A lecitinben – ami tulajdonképpen tápanyagok keveréke –  ezen kívül megtalálható még számos egyéb tápanyag is, mint például a foszfatidil-kolin. Az idegsejteket összekapcsoló rostokat körülvevő zsírszerű anyagot hívjuk mielin hüvelynek. Ez ránézésre olyan, mint a csupasz elektromos vezetékeket körülvevő szigetelés. A haszna azonban felbecsülhetetlen. Nem csupán védi az idegvezetéket, de az azon terjedő információ sebességéhez is köze van. Sérülésekor vagy hiányakor idegi problémák lépnek fel.

A lecitin utolsó, de nem kevésbé fontos tulajdonsága, hogy a zsírból és a vízből emulziót képez. Az egyébként nem keveredő két anyagot átalakítva emészthetőbbé teszi. Emiatt célszerű lenne minden zsírt vagy olajat tartalmazó étel mellett lecitint is fogyasztani a jobb emésztés elősegítése érdekében.

[cm_ad_changer campaign_id=”2″]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top