A csodálatos reggeli ébredés hat szabálya

Szeretne minden nap úgy kelni, hogy nagyban hozzájáruljon egy remek nap elindításához? Ön az a fajta személy, aki minden reggel vígan üdvözli az első napsugarat, vagy az, aki hunyorogva botorkál ki a mosdóba és beletelik vagy negyed órába, mire képes bármit is elkezdeni? Amennyiben Ön az átlaghoz tartozik, akkor most azt válaszolta, hogy: “… az attól függ…”

De mitől függ a reggeli első óra, ami nagyban meghatározhatja az egész napjának sikerét? Végeztünk ezzel kapcsolatban némi kutatást.

A reggeli ébredés érzelmi szintje képes rányomni a bélyegét az egész utána következő napra. Egy stresszes kezdés képes az egész napot egy kicsivel stresszesebbé tenni és ezzel a hasznos teljesítményt csökkenteni. Ezzel éppen ellenkezőleg, egy laza ébredés képes simábbá tenni a napközben ránk váró problémákat. A gond csupán az, hogy a mai reggel a tegnapi estén alapult.

Amennyiben pár egyszerű dolgot elrendezünk még előző este, felbecsülhetetlen értéket tudunk létrehozni magunknak másnapra. Összegyűjtöttünk ezek közül hatot:

  1. Készítse elő este, mit fog felvenni másnap reggel. Nem tudom, ki hogy van ezzel, de nekem reggel sosem ugrik a kezembe az éppen megfelelő ruha. Lyukas zokni, még meg nem száradt póló, a nadrág, amit mosásba kellett volna tennem, de elfelejtettem, az összes ing, amit vasalni kellene, de a bejárónőnek is elkerülte a figyelmét, csak pár példa a megszokott dolgaimból. Amennyiben ezt előző este kikészíteném, rengeteg időm lenne arra, hogy rájöjjek, hogy valami hiányzik. Érdekes módon, ez előző este nem stresszel, csak másnap reggel. Az időjárást úgyis mindenki tudja már másnapra. Készítse ki Ön is a ruháját előző este. Naponta 2-5 percet is megtakaríthat vele.
  2. Szintén rendezze össze a másnapi dolgait, amiket el kell vinnie magával. Ha használ aktatáskát, vagy hölgyek kézitáskát, akkor tegyék bele a másnap szükséges dolgaikat, és ha esetleg egy bemutatót kell tartaniuk, azt is érdemes átolvasni este és betenni, nehogy másnap reggel otthon maradjon. Kivel nem fordult elő még ez?
  3. Tegye a kulcsát az ajtózárba. Aki naponta egy percet keresgéli a kulcsát (nekem minden családtagom legalább ennyit foglalkozik ezzel naponta) akkor évente majdnem egy munkanapot tölt kulcskereséssel. Remek nem? Tegye a kulcsot az ajtó közelébe este. Elkerül vele egy csomó másnapi mecerát.
  4. Készítse elő a reggelijét. Amennyire lehet, automatizálja a reggelijét. A kihagyott reggeli étkezés csökkent energiaszintet és gyengébb szellemi teljesítőképességet eredményez a nap során. Viszont az útközben bekapott reggeli általában rossz minőségű és nem kívánt dolgokat eredményez hosszabb távon. Az extra kalóriák felesleges súlytöbbletet fognak eredményezni, a vitaminok hiánya pedig krónikus betegségeket. Én minden reggel ugyan azt reggelizem. 1 percet vesz igénybe és tele van olyan tápanyagokkal, amikre szükségem van a nap során. Aki nem olyan lusta, mint én, az előkészíthet magának előző este olyan reggelit, ami tartalmaz zöldséget, gyümölcsöket és még finom is, meg változatos is. A lényeg azon van, hogy ne reggel kelljen kitalálni, mit fog a nagy sietségben bekapni, hanem legyen tervszerű és egészséges.
  5. Dolgoztasson gépeket ésszerűen. Automata gépek világában élünk. Amennyiben szeretne egy adag mosást letudni, mialatt a munkahelyén van, készítse oda a mosnivalót a kosárban már előző este. Amennyiben a vacsorát otthon fogja megfőzni, készítse elő előző nap a hozzávalókat, hogy másnap csak be kelljen kapcsolni a sütőt és bedobni az alapanyagokat. Én például szeretem a zöldségeket pucolva, a húsokat előkészítve eltárolni a hűtőszekrényben. Ezáltal arról híresültem el, hogy bármikor tudok fél óra alatt vacsorát főzni. Nagyon kényelmes dolog a gépekkel felszerelt lakás, de csak akkor, ha ki tudjuk használni azt a tulajdonságukat, ami a munkánkat megkönnyíti.
  6. Segítsünk elkészülni a gyerekeknek. A gyerekek másnapi ruháját és tízóraiját is segítsünk elkészíteni előző este. Ez egyrészt megkímél bennünket a másnapi őrjítő telefonhívásoktól: „…Zapa! Nem láttad a ….”, másrészt remek alkalom arra, hogy kiderüljön, mire kell küldenem másnap pár ezrest a suliba.

A fenti ötletek egyike sem vesz el túl sok időt az ember estéjéből, de felbecsülhetetlenül hasznos perceket vagy félórákat lehet nyerni velük másnap reggel. Ezek így együtt egy sima kellemes ébredést eredményeznek minden nap és segítenek stressz-mentesíteni a napunkat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top