Nyaralás gondok nélkül? Hogyan?

Nyaralás gondok nélkül? Hogyan?

Ha nyaralás, akkor mindenkinek az utazás, a kirándulás, a strand és a vízpartok jutnak eszébe! Ám a kellemes nyári időtöltés könnyen veszélyessé válhat, és előfordul, hogy kellemetlen tünetekkel térünk haza a nyaralásról. Bizonyos tápanyagok, táplálékok nagyban befolyásolják azt, hogy a vakációnk problémamentes legyen (leégés, stressz, szúnyogcsípés, hányinger…stb). Fontos, hogy gondoljuk át jól, milyen tápanyagokra van ilyenkor szüksége a szervezetünknek és ne felejtsük el a legszükségesebbeket elcsomagolni az utazásra. Egy jól összeállított útipatika aranyat ér. Hogyan legyen zavartalan nyaralás? Milyen tünetekkel járhatnak a fertőzések, és hogyan előzzük meg azokat?

Milyen tápanyagok lehetnek a segítségünkre a nyaralás során?

A béta-karotin segíti a bőr szép, egyenletes barnulását, és védi a szem egészségét is. Már 2-3 héttel a nyaralás előtt érdemes elkezdeni fogyasztani. Hiányában különböző bőrelváltozások is felléphetnek: a bőr repedezetté válhat, ami tovább gyengítheti a napsugarak által eleve jobban igénybe vett bőrünk védekezőképességét.

Érdemes már jóval a nyaralás előtt antioxidáns vitaminokat, így például E-vitamint, C-vitamint vagy Q10 koenzimet fogyasztani. Az antioxidánsok is védik a bőrt, illetve az egész szervezetet felvértezik a káros behatásokkal szemben. Ha valakinek több természetes antioxidáns található az étrendjében, több időt tud eltölteni a napon, anélkül, hogy leégne.

Zavartalan nyaralás, stressz és szúnyogcsípések nélkül

A B-vitaminok szükségesek az idegrendszer megfelelő működéséhez és nagyban hozzájárulnak, hogy kiegyensúlyozottnak, nyugodtnak érezzük magunkat. A B-vitaminok jellegzetes illatát megérzik a rovarok is, például kullancsok, szúnyogok. Mivel számukra ez kellemetlen szag, igyekszenek kerülni azokat, akinek a bőrén érzik a B-vitamint.  A zavartalan nyaralás egyik legfontosabb feltétele, hogy stresszmentes és persze szúnyogcsípés-mentes legyen.

Hasmenés, bélrendszeri fertőzés

A külföldre utazók leggyakrabban jelentkező problémája az étrendváltásból ered.

A hasmenésért a legtöbb esetben azok a baktériumok, vírusok és egyéb mikrobák tehetőek felelőssé, amiket a táplálkozásunk során az étellel viszünk be a szervezetünkbe.

A nyaralás során ezek az idegen mikrobák gyomor és bélrendszeri fertőzést okozhatnak, ami egyes esetekben hasmenéssel, hányással és esetleg lázzal is járhat. Utazás előtt fontos tájékozódnia arról, hogy a célországban iható-e a csapvíz. Ha nem iható, ne kérjen jégkockát az italába és a fogmosáshoz is palackozott vizet használjon.

Probiotikumoknak nevezzük azokat a baktériumokat, amik jótékony hatással vannak a szervezetre. Az Acidophilus baktérium kedvezőtlen környezetet teremt a különféle kórokozók, illetve a gombák számára. Segíthet a tejfehérjék, az aminosavak, a zsírok, és a laktóz feldolgozásában.

Az egészséges bélflóra megőrzéséhez elengedhetetlen az acidophilus probiotikum. Ha nem egészséges a bélflóránk, az könnyen betegségekhez vezet. Külföldi utazások előtt érdemes elfogyasztani legalább egy doboz acidophilus készítményt, illetve elcsomagolni az útra, hogy zavartalan legyen a jól megérdemelt pihenésünk.

Strandolás fertőzések nélkül!

A víz illetve a nedves közeg kiváló feltételeket nyújt a kórokozók szaporodásához.  A nyaralás alatt a természetes vizekben, de még a strandok klórozott vizeiben is igen sok baktérium található. Ezek között vannak ártalmatlanok, és léteznek az egészségre veszélyes baktériumok is.

Milyen tünetekkel járnak a fertőzések és mit tehetünk ellene?

Nőknél okozhatnak hüvelygyulladást, mely tünete lehet irritáció, viszketés, égető érzés, valamint hasi szúró vagy görcsös fájdalom.

Egy egészséges ember, aki egy jól működő immunrendszerrel rendelkezik, vagy eleve el sem fogja kapni a betegséget, vagy nagyon hamar felépül a betegségből, ha netán mégis elkapná.

Az immunrendszer megfelelő karbantartása tehát nyáron sem elhanyagolható! Ez az egyik oka annak, amiért nyáron is fontos a megfelelő vitamin pótlás. Lényeges, hogy ne csak egy-egy vitamint vagy ásványi anyagok fogyasszon, hiszen a vitaminok és ásványi anyagok csak együtt, rendszerben tudják kifejteni a hatásukat. Annyira erősek csak, mint a lánc leggyengébb láncszeme.

Tehát nem az egészséges, akit megvizsgálunk, és nem találunk semmi gyógyszerezhető vagy műthető elváltozást, hanem az, aki ha találkozik egy vírussal vagy baktériummal, az észrevétlenül vagy rövid idő alatt magától gyógyul.

Tőzegáfonya

Ez a kesernyés-savanykás bogyó, nem csak a gasztronómia területén arat sikereket.  Magas C-vitamin- és antioxidáns-tartalma miatt a gyógyászat területén is egyre népszerűbb.  De van egy igen sajátos tulajdonsága melyet már több kísérletben is bizonyítottak, mégpedig az, hogy  teflonszerű bevonatot képezve megakadályozza, hogy a húgyhólyag falára baktériumok tapadjanak, ennek köszönheti a húgyúti fertőzéseket megelőző hírnevét

0 hozzászólás ehhez: “Nyaralás gondok nélkül? Hogyan?”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top