5 legfontosabb táplálék az egészséges bőrért

Egészséges bőr

Miközben a kozmetikai ipar óriási összegeket kaszál a különféle bőrproblémák kezelésére kitalált szerein, kevesen vannak azok a szerencsések, akiknek valami folytán szép és egészséges a bőrük. Ennek egyszerű oka, hogy a bőr szépsége nem a rákent vegyszerektől függ, hanem sokkal inkább a belső egészségünk jele. Mit tehetünk bőrproblémák ellen?

Megmutatjuk az öt legismertebb olyan táplálékot, amitől a bőr szép lesz, és igen hasznosak a bőrproblémák ellen.

1. Zöld tea – nagyon gazdag olyan antioxidánsokban, amik csökkentik a gyulladásokat.

A zöld teát gyakran alkalmazzák pattanásos bőr kezelésére. A zöld teás borogatás összehúzza a pórusokat, csökkenti a bőr zsírosságát. Csökkenti a hormonok aktivitását a bőrben, a gyulladást gyakorlatilag megszünteti, méregtelenít. Eloszlatja a bőr egyenetlenségeit. Kínában vegyítik a zöld teát és a loncfélék olajait, a keveréket pedig pattanás elleni teaként fogyasztják. Ha nem szereti a zöld tea ízét, akkor nyugodtan használhatja borogatásként. Vagy válasszon jó minőségű zöld tea tartalmú táplálék-kiegészítőt.

Kutatók felfedezték, hogy a zöld tea megoldást nyújthat a pikkelysömörre és a korpásodásra is. Ekkor ugyanis a bőr sejtjei irdatlan gyorsan szaporodnak, megvastagodnak, majd hámlani kezdenek. Kiderült, hogy a zöld tea hatóanyaga szabályozza a sejtek életciklusát egyfajta génnel, a sejtek pedig lassabban szaporodnak. Így erre a problémára is megoldást jelenthet.

2. Halolaj – az omega-3 olajban gazdag étkezés fiatalosan és rugalmasan tartja a bőrt.

Az ételekben lévő eltérő zsírsavak, fajtájuktól függően elősegíthetik a gyulladást vagy enyhíthetik azt. Ha gyulladás van a szervezetben, az legtöbbször a bőrön is meglátszik. Egyes növényi olajok rossz hatással vannak a bőrre, míg mások javíthatják az állapotát. Az állati eredetű zsírok közül az omega-3 a legjobb.

Az omega-3 zsírsavak kedvező hatással vannak a bőr állapotára, elősegítik az egészséges bőr kialakulását, fenntartását. Fogyasszon sok halat, mivel ez a leggazdagabb omega-3 zsírsav forrás. Ha nem szereti a halat, a hasznos zsírsavakat kiegészítők segítségével is pótolhatja.

3. Áfonya – ez a gyümölcs tartalmazza a legtöbb olyan antioxidánst, amely ellensúlyozza a bőrt károsító szabad gyököket.

Rendszeres fogyasztásával a bőr fiatalabbnak fog kinézni. A vörös áfonya és a fekete áfonya egyaránt hasznos táplálék, akár nyers formájukban, akár koncentrátumként étrend-kiegészítőkben.

fekete áfonya A, B és C vitamint, valamint értékes ásványi anyagokat, magnéziumot, foszfort, mangánt, rezet és káliumot tartalmaz. Semlegesítik a szabad gyököket, melyek a fő okozói a bőr megereszkedésének, ráncosodásának. Segíti a sebgyógyulást és enyhíti a bőrirritációból eredő kellemetlen érzést.

4. Répa – rengeteg béta karotint tartalmaz(az a-vitamin elővitaminja), ami a bőr egyik legfőbb tápanyaga. Hiányának egyik tünete a száraz bőr.

Az A-vitamint az 1940-es években alkalmazták először bőrbetegségek – például akné vagy pikkelysömör – kezelésére. Az A-vitamin egy hatékony vitamin a bőrproblémák ellen, pl. az akne, a száraz bőr, az ekcéma, és a pikkelysömör kezelésére is alkalmas. Továbbá segíti a különböző bőrsérülések – vágások, horzsolások, égések – gyógyulását, az egészséges bőr elérését.

5. Víz – a bőséges vízfogyasztás hozzájárul az egészséges bőr megtartásához.

Feltölti a sejteket a szükséges vízzel és ettől egészségesebbnek tűnik a bőr, valamint a méreganyagok kiválasztásában is nagy szerephez jut a víz. Rettentő fontos a bőséges folyadékpótlás. Igyon sok, tiszta vizet!

Összességében véve elmondhatjuk, hogy egészséges dolgokat enni, és kerülni a betegséget okozó élelmiszereket egy nem is túl drága módja a szép fiatalos megjelenésnek.

Használja Ön is a természet kincseit egészségmegőrzésre!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top