Meggyógyult Merkely Béla professzor

Merkely Béla interjú Foto: atv.hu

Dr. Merkely Béla hazánk egyik legorvosabb professzora tegnap gyógyult ki a fertőzésből és egyenes adásban mondta el a receptet. Akit érdekel a teljes interjút megtekintheti az ATV oldalán, de a lényeg, hogy az Orvostudományi Egyetem professzora C-vitaminnal, D-vitaminnal és B-vitaminnal kezelte a maga által is súlyosnak ítélt COVID-19 tüneteit.

Mindamellett, hogy nagyon örülök, hogy felgyógyult és már jól érzi magát, el kell bizonytalanítanom követőit az általa javasolt rossz terápia okán. Ugyanis egy koronavírus által okozott fertőzésből származó betegségre utólag vitamint szedni nem a legokosabb módszer. Ahogy Dr. Szent-Györgyi Albert fogalmazott:

“Ha falat építünk, minden egyes téglára kell maltert tennünk. Lehetetlen erős falat építeni malter nélkül, majd ezt később azzal pótolni, hogy az egészet leöntjük malterral. Ugyanúgy lehetetlen a vitaminhiányt néhány nagy dózissal kezelni. A hiány megszüntetése lassú dolog.”

Merkely professzor múlt heti betegségére a múlt héten elfogyasztott vitaminoknak kevés hatása volt. Az, hogyan reagál a szervezetünk és benne az immunrendszerünk egy ilyen fertőzésre attól függ (többek között), hogy mennyi vitaminnal láttuk el magunkat a kórokozó megjelenését megelőző hónapok során.

Talán az A-vitamin az egyetlen a vitaminok közül, amiről vizsgálatok igazolták, hogy a betegség megjelenését követően szedve is javít a tüdőt és a légutakat érintő fertőzés lefolyásában – de azt meg pont nem szedte a professzor úr.

Ásványi-anyagok és nyomelemek

A vitaminok jobb sajtót kapnak, mint az immunrendszer működésében fontos szerepet játszó ásványi-anyagok és nyomelemek. Pedig ha valamit nem képes a szervezet magának előállítani, azok az ásványisók. Ezekhez vagy hozzájutunk az étrendünkből, vagy sehogy máshogy. Pedig a cink, a réz, a magnézium létfontosságú és ismert támogatója az egészséges immunrendszernek. És alig van belőlük a hagyományos magyar étrendben.

A tavaszi első nagy vitaminvásárlási roham során mindenki c-vitamint akart venni. Nem sokkal ez után elterjedt a hír, hogy a d-vitamin többször hírbe lett hozva az immunrendszerre gyakorolt jó hatása miatt. Az emberek elszaladtak és vettek d-vitamint is. De nem tudom meddig kell ennek a vírusnak itt keringeni, mire az emberek elhiszik, hogy 14 vitamin és legalább 50-60 féle ásványi-anyag szükséges a jó egészséghez és mint egy lánc esetében a leggyengébb láncszem fogja meghatározni a teljes lánc erejét. Az az egy összetevő, ami részben vagy teljesen hiányzik az étrendedből fogja a fertőzés pillanatában meghatározni az esélyeidet.

Két fontos szabály amit Merkely nem mondott el

A fentiek alapján két ökölszabályt kell megjegyezni, ha valaki vitaminozni akarja magát:

  1. Évente 365 nap kell szednie. Kivételt csak a böjt napjai jelentenek. Amikor nem eszik ételt sem, akkor nem eszik vitamint sem.
  2. Az összes vitamint és ásványi-anyagot kell szedni, nem csak egy-egy kiválasztott kedvencet.

Én a Vitaking Multi Senior csomagját szedem minden nap. Korosztályomnak és életmódomnak pont megfelelő.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

scroll to top