Miért együnk paprikát?

Szinte nem fordul meg nálam beteg, akinek ne javasolnám, hogy egyen színes gyümölcsöket. Erre bíztatom ma Önt is. Étvágygerjesztő színekben ragyog a zöldségesek polcain az étkezési paprika ami könnyű, üdítő módja annak, hogy éltető tápanyagokat adjunk az étkezésünkhöz. Nem utolsó sorban a szezon miatt olcsó is éppen.

A színes gyümölcsök – és a paprika is gyümölcs tulajdonképpen – tartalmaznak több gyógyászatban is használt hatóanyag mellett antocianidokat. Ezek a cián tartalmú vegyületek felelősek azért a rákellenes hatásért, ami ezen vegyületek tulajdonsága. Napi egy evőkanál áfonya, vagy egy szép színes lecsó töredékére csökkentené a vastagbélrák kockázatát.

Számos étkezési haszna van az érett paprikának. Négyet emelnék ki:

  1. Ha nyersen fogyasztjuk magas c-vitamin tartalma
  2. Megfőzve A-vitamin, B6-vitamin és folsav tartalma
  3. Magas rosttartalma táplálja bélflóránkat
  4. Alacsony kalória tartalma, nem hízlal

Ha a pirosra érett paprikát is fogyasztja (szerintem az a legzamatosabb) igen gazdagon hozzájut egy Likopin nevű vegyülethez, ami a férfitársaimat megvédi a prosztata- és más rákos megbetegedéstől.

Ha rám hallgat, kimegy a piacra és keresi a szép, friss és érett, foltmentes paprikákat, ha már nem tudja megtermelni otthon. A paprika igénytelen a talajminőségre. Szívós növény és a száraz, köves földben is szép termést hoz. Tapasztalatból mondom. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

scroll to top