NATÚR HÍREK

Egészségmagazin

Nagyito
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Szelén

Szelén

A vegetáriánus és vegán táplálkozás gyakran szelénben szegény

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
A vegetáriánus és vegán táplálkozás gyakran szelénben szegény

Számos kutatócsoport azt állítja, hogy a fő táplálékok szeléntartalma képes megelőzni ennek az elemnek a hiányállapotát. Egy Norfolkban végzett friss prospektív tanulmány eredményei azonban mást sugallnak. A tanulmányban 901 személy 24 órás tápanyagfelvételét vizsgálták. Az átlagos napi szelénfelvétel, melyet standardizált tápanyagtáblázatok alapján határoztak meg, nőknél 50 mcg, férfiaknál 59 mcg volt. Az ételek összetételének hiányzó adatai miatt és az ételek szeléntartalmának a termőtalaj adottságai szerint való állandó változása miatt kiválasztottak a fenti személyekből 36 férfit és 31 nőt, akik ellenőrizhető mennyiségű, helyben termett élelmiszereket fogyasztottak.

Bővebben...
 
Szelén

Szelén és az immunrendszer

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
Szelén és az immunrendszer1959-ben bizonyították be először, hogy a szelén részt vesz az immunrendszer működésében, azt tapasztalták, hogy kutyáknak beadott 75Se izotóp egy fehérvérsejt-fehérjébe épült be, amely jelenleg glutation-peroxidáz néven ismert. Juhokban és emberben a szelén az immunválaszban...
Bővebben...
Szelén

Szelén - a biztonságos antioxidáns

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
Szelén - a biztonságos antioxidáns

A szelént 1817-ben fedezte fel Jons Jacob Berzelius, és Szelénéről, a hold görög istennőjéről nevezte el. Az utóbbi időkig toxikus metalloidnak tartották, és jelenleg is széles körben használják az iparban: többek között félvezetők, fénymásolók, rozsdamentes acél és korp...

Bővebben...

Natúr Hírek mai tippje

 A legtöbb orvos sem tudja, hogy klinikai kutatások igazolták, miszerint azoknak, akik a pár gramm spirulinát fogyasztottak a kemoterápiás kezelés előtt, tovább éltek, mint akik nem kaptak ilyet.

A spirulina alga nem csupán rákellenes hatásáról ismert, de képes csökkenteni a kemoterápia káros mellékhatásait is.

Fontos hírek

 

Nők, akik sosem betegek

Egyetlen tüsszentés nélkül vészelik át a hideg hónapokat. Baktériumoktól hemzse...

 

Immunerősítés természetesen

A brokkoli már jól ismert a táplálkozás-tudományban előnyös élettani tulajdons...

 

Osteoarthritis

Az Osteoarthritis ( Magyarországon általában arthrosisnak nevezzük;  gyulladásos íz...

 

Rákgyógyítás lignannal

Derült égből villámcsapásként ért a Health Sciences Institute legutóbbi levele. Je...

 

Méz vagy Robitussin?

Kutatók állítása alapján a természetes virágméz hatékonyabban csökkenti a gyerme...

 

Melatonin - az öregedés lassító

A Science Daily cikke tájékoztat spanyol orvosok eredményéről, amiből kiderül, hog...

 

Reflux kezelés

A GERD-ről akkor beszélünk, amikor az alsó, a nyelőcsőt záró izom mellett a gyomor...

Heti Hírlevél

Natúr Hírek