NATÚR HÍREK

Egészségmagazin

Nagyito
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Terápiák Magas vérnyomás

Magas vérnyomás

Magas vérnyomás

A C-vitamin segít a magas vérnyomásban

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
A C-vitamin segít a magas vérnyomásban

Nagyobb mennyiségű C-vitamin fogyasztása megvéd a felnőttkori magas vérnyomás kialakulásától, derült ki egy a napokban megjelent tanulmányból. A Dr. Gladys Block által vezetett kutatócsoport a kaliforniai Berkeley egyetemen úgy találta, hogy a vérben deciliterenként 1 mg-al több C-vitamin hozzávetőlegesen 4,1 Hgmm-el csökkenti mind a szisztolés, mind a diasztolés értékét a vérnyomásnak. A jelentés az első, ami közvetlen összefüggést tudott kimutatni a vér C-vitamin szintje és a vérnyomás között fiatal, egészséges nők körében és amit nyilvánosan megjelentetett a Nutrition Journal.

"A vérnyomás csökkenése vagy a vérnyomás növekedésének csökkenése fiatal felnőttekben azt jelentheti, hogy az idősebb felnőttek esetében ez a hatás a keringési betegségek rizikóit csökkenti."

"Ez a tanulmány azt vetette fel, hogy a C-vitamin fontos összetevő lehet a vérnyomás csökkentésben bár fiatal és egészséges felnőtteken végezték és szükségesnek tűnik a további vizsgálatok elvégzése."

A magas vérnyomást jelenleg úgy definiálják, hogy a 140/90-es érték vagy a fölötti. Azért fontos figyelni erre, mert ez a legfontosabb rizikófaktora szív- és érrendszeri betegségeknek, ami az összes halálozási ok mintegy feléért felelős Európában és jelentések szerint 170 milliárd Euró költséget jelent évente.

A tanulmány részletei

Block és munkatársai toboroztak 242 nőt 18 és 21 éves kor között. Két harmaduk afro-amerikai, egy harmaduk pedig kaukázusi (fehér) volt. A vérük C-vitamin szintje 0,22 és 3,13mg/dl között volt.
Az ezt követő 10 éves követési periódusban a kutatók megfigyelték, hogy a C-vitamin szint és a vérnyomás fordított arányban voltak egymással. Az arány akkor is kimutatható volt, ha az eredményeket korrigálták a faji, testtömeg index és egyéb táplálkozási szokások (mint só fogyasztás) adataival.
Valójában a a vérükben legmagasabb C-vitamin szinttel rendelkező nőknek 4-6 Hgmm-el volt alacsonyabb a vérnyomása, mint a legalacsonyabb szinttel rendelkezőknek.
“1mg/dl aszkorbinsav szint növekedés a vérben átlagosan 4,1Hgmm-el alacsonyabb vérnyomást eredményezett a szisztolés és 4,0Hgmm-el alacsonyabbat a diasztolés értékekben” írta Block a cikkben.

A jelenség mögött álló mechanizmus

Bár a kutatást végzők nem vizsgálták a hatás mögött álló mechanizmusokat, kijelentették, hogy láthatóan biológiai összefüggés van az aszkorbinsav és a vérnyomás szintje között.
Miközben a C-vitamin fő szerepe az antioxidáns hatás, láthatóan részt vesz számos egyéb élettani folyamatban. Ezek között ismerjük a simaizom szabályzási funkcióját és a nitrogén oxid megóvását, ami pedig a vérerek nyitásában és elernyedésében játszik szerepet.


Forrás: Nutrition Journal 7:35  “Vitamin C in plasma is inversely related to blood pressure and change in blood pressure during the previous year in young Black and White women”
Szerzők: G. Block, C.D. Jensen, E.P. Norkus, M. Hudes, P.B. Crawford
 
Magas vérnyomás

A cékla csökkenti a magas vérnyomást

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
A cékla csökkenti a magas vérnyomást

Szinte hihetetlen, de mindössze 4 óra alatt 10 ponttal csökkentheti a magas vérnyomást egyetlen cékla leve. Angol tudósok itattak félliternyi céklalevet magas vérnyomásban szenvedő betegekkel és folyamatosan ellenőrizték a vérnyomásukat. Úgy találták, hogy az ital elfogyasztásá...

Bővebben...
Magas vérnyomás

Magas vérnyomás

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
Magas vérnyomás Az Ön esélye, egy infarktusra 50% ma Magyarországon. Ez még kártyában sem jó esély. Az oka legfőképpen a koronaérben lerakódott rossz zsír, a plakk. Ez a spagetti vastagságú ér, ami a szívből a vért az izmokhoz vezeti, a lerakódás következtében elkezd elzáródni és egyszer c...
Bővebben...
Magas vérnyomás

A magas vérnyomás és a szívroham ellenszere

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
A magas vérnyomás és a szívroham ellenszere

Az alfa-linolénsavat tartalmazó olajok, növények, mint például a dió, csökkentik a vérnyomást és a szívinfarktus kockázatát. Csaknem egyidőben közölték a tudományos folyóiratok egy japán és egy amerikai vizsgálat egybevágó eredményeit.

Japánban a Shiga Egyetem kutatói csak...

Bővebben...
Magas vérnyomás

Vivamus est at sed facilisis

IWIW megosztásStartlap kedvenchezGoogle könyvjelzőTwitterFacebook
Vivamus est at sed facilisis

Vel dolor ligula tristique magnis sit nunc neque commodo eros convallis. Sed sapien orci ut interdum dolor vel tempus id ipsum consectetuer. Ut eros egestas massa In porttitor sagittis Donec cursus Curabitur sed. Mauris Vivamus sociis et mauris ullamcorper Vestibulum ac lacus nibh metus. Iaculis sem...

Bővebben...
oldal 1 / 2

Natúr Hírek mai tippje

 Tudta, hogy az ember kivételével az emlősök szinte kizárólag táplálék útján jutnak d-vitaminhoz? Mivel testüket vastag, átlátszatlan szőr fedi, a bőrük nem jut elegendő UV sugárzáshoz, ami kiválthatná a d-vitamin termelődését.

Amennyiben Ön sem jut elegendő napfényhez, mindenképpen pótolja a d-vitamin igényét minimum napi 800NE mennyiségben halolaj kapszulákkal.

Fontos hírek

 

Nők, akik sosem betegek

Egyetlen tüsszentés nélkül vészelik át a hideg hónapokat. Baktériumoktól hemzse...

 

Immunerősítés természetesen

A brokkoli már jól ismert a táplálkozás-tudományban előnyös élettani tulajdons...

 

Osteoarthritis

Az Osteoarthritis ( Magyarországon általában arthrosisnak nevezzük;  gyulladásos íz...

 

Rákgyógyítás lignannal

Derült égből villámcsapásként ért a Health Sciences Institute legutóbbi levele. Je...

 

Méz vagy Robitussin?

Kutatók állítása alapján a természetes virágméz hatékonyabban csökkenti a gyerme...

 

Melatonin - az öregedés lassító

A Science Daily cikke tájékoztat spanyol orvosok eredményéről, amiből kiderül, hog...

 

Reflux kezelés

A GERD-ről akkor beszélünk, amikor az alsó, a nyelőcsőt záró izom mellett a gyomor...

Heti Hírlevél

Natúr Hírek



Hányan vagyuk itt?

Jelenleg 104 vendég olvas minket