A Minnesota Egyetemen végzett tanulmány szerint a túlsúllyal bajlódó embereknek segít a fogyásban, amennyiben megnövelik a vérük d-vitamin szintjét. Dr. Shalamar Sibley, a kutatást vezető orvos 38 elhízott embert vont bele a kísérletbe, ami elsősorban diétából állt. Azoknak a résztvevőknek, akiknek megemelték a d-vitamin adagjukat, a végén negyed kilogrammal volt kisebb a súlyuk átlagosan, mint azoknak, akik ugyanazt a diétát követték, de d-vitamin hozzáadása nélkül.
Csökkentett kalóriabevitelű diéta esetén a d-vitamin fogyasztása hozzájárult a súlycsökkenéshez azokkal szemben, akik nem szedtek d-vitamin kiegészítést. A vérben mérhető minden nanogramm/ml d-vitamin szint fél font extra súlycsökkenést eredményezett a program során.


